A 18 éves diák szívizomgyulladással került kórházba az oltást követően

A németországi Heilbronn régióban egy 18 éves diák a BioNTech / Pfizer oltás után szívizomgyulladással került kórházba, és az intenzív osztályon kellett kezelni.

A németországi oltások biztonságáért felelős, így az oltási mellékhatásokat is nyilvántartó Paul Ehrlich Intézet márciusban már tudott hasonló gyanús esetekről Németországban.
Amint arról a Heilbronner Voice című újság beszámol, a fiatalembert a Ludwigsburgi Klinikán kellett kezelni az intenzív osztályon. A klinika 7 hasonló esetről is jelentést tett. 

Más országokban is volt ilyen mellékhatás

Izraeli médiajelentésekből kiderült, hogy az oltóanyag mellékhatásának gyanúja merült fel több súlyos szívizom gyulladásának (myocarditis) megjelenése kapcsán.

Az izraeli Egészségügyi Minisztérium jelenleg legalább 62 szívizomgyulladás-esetet vizsgál, amelyek a BioNTech / Pfizer oltás beadása után fordultak elő.

Különösen a 18 és 30 év közötti fiatal férfiak érintettek. Egy 22 éves nő és egy 35 éves férfi meg is halt a szívizom gyulladása miatt.

Az eseteket az izraeli Egészségügyi Minisztérium egy nem publikált jelentése révén tették ismertté, amelyben aggodalmak merültek fel a BioNTech / Pfizer vakcina mellékhatása miatt - konkrétan az oltás után jelentkező több tucat szívizomgyulladásos megbetegedés tekintetében.

Az aggodalmak egy nem nyilvános jelentésből származnak, amelyről a minisztérium vezetői és a Pfizer gyógyszercég tudhatott. Az izraeli média azonban megszerezte az iratokat, és részleteket közölt belőle. A minisztérium jelentése szerint "valószínű" a kapcsolat a szívizom betegségei és az oltások között. Ezt azonban még további vizsgálatokkal kell megerősíteni.

A Pfizer gyógyszergyár kijelentette, hogy az oltások után mindeddig nem halmozódott fel szívizomgyulladásos eset.

A Paul Ehrlich Intézet vizsgálatokat kezdeményez

A Paul Ehrlich Intézet (PEI) kijelentette, hogy "az izraeli jelentések alapján" szeretné megvizsgálni a szívizomgyulladás előfordulását a COVID-19 oltások után. Nem csak a BioNTech / Pfizer esetében, hanem minden oltás esetében.

Az amerikai Pfizer gyógyszergyártó cáfolta a vakcina és a szívizomgyulladás közötti kapcsolódást. Mint mondták:

Jelenleg "nincs bizonyíték arra, hogy fennállna a BioNTech / Pfizer oltás után szívizomgyulladás kockázata merülne fel.

Forrás


Szólj hozzá