Már önálló nevet is kapott az oltás által kiváltott súlyos betegség

Német és norvég kutatók is arra a következtetésre jutottak, hogy van összefüggés az AstraZenecával való oltás és a trombózisos esetek közt – írja a TrialSiteNews.

A német Institut für Transfusionsmedizin und Immunologie (ITI) nevű tudományos intézmény kutatói a New England Journal of Medicine (NEJM) nevű tudományos szaklapban tették közzé vizsgálatuk eredményét.

A tudósok a trombózist elszenvedő páciensek vérképét vizsgálva arra jutottak, hogy az AstraZeneca-oltás által kiváltott immunválasz  – ritka esetekben – valóban okozhat vérrögképződést.

A szakértők javaslatot tettek a jelenség hivatalos elnevezésére is. A rövidített neve VITT, vagyis vaccine-induced immune thrombotic thrombocytopenia - magyarul „oltás által kiváltott immuntrombocytopénia".

A német kutatók 11 olyan páciens vérképét vizsgálták meg, akinél vérrögöt vagy alacsony vérlemezkeszámot diagnosztizáltak 5–16 nappal az oltást követően. Közülük 2 férfi és 9 nő volt. Életkoruk 22 és 49 év közé esett, átlagéletkoruk pedig 36 év volt. A trombózist az oltás utáni ötödik és tizenhatodik nap közt szenvedték el, közülük hatan el is hunytak a vérrögképződés miatt.

A norvég tanulmány is hasonló eredményt mutat
Norvégiában az AstraZeneca / Oxford vakcina alkalmazását március 20-tól felfüggesztették a jelentett nemkívánatos események miatt. Addigra Norvégiában összesen 132 686 egyén kapta meg az oltás első adagját, de egyikőjük sem kapta meg a második adagot.

Az Osloi Egyetemi Kórház szakemberei megállapította, hogy öt betegnél vénás trombózis és trombocitopénia mutatkozott 7-10 nappal az AstraZeneca vakcinázását követően. Ezek a betegek 32 és 54 év közöttiek voltak. A betegek közül négynél agyi vénás trombózist diagnosztizáltak koponyaűri vérzéssel, hárman meghaltak. 


Szólj hozzá